Αλμυρό τσιζκέικ σολωμού


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Ποιος είπε ότι ένα τσιζκέικ πρέπει να είναι γλυκό; Με λίγη φαντασία μπορείτε να το απολαύσετε ως γεύμα και παράλληλα να σας «φορτώσει» με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και όχι με ζάχαρη.

Η θρεπτική αξία του σολομού

Στην κορυφή της αλμυρής παραλλαγής του τσιζκέικ βρίσκεται ο σολομός, πλούσιος σε πρωτεΐνη, βιταμίνες όπως Νιασίνη, Ριβοφλαβίνη, B12, Βιταμίνη D, Ρετινόλη και γνωστός για την περιεκτικότητά του σε ω3 λιπαρά οξέα (EPA και DHA). Προτιμήστε τον άγριο σολωμό ατλαντικού και όχι εκτροφής, καθώς είναι πιο υγιεινός και πιο πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά.

Η βάση του τσιζκέικ

Φυτική μαργαρίνη

Η βάση του τσιζκέικ αποτελείται από φυτική μαργαρίνη και κράκερ ολικής άλεσης. Η μαλακή φυτική μαργαρίνη αποτελεί πηγή πολυακόρεστων ω3 και ω6 λιπαρών, σημαντικά για την υγεία της καρδιάς αλλά και τη σωστή ανάπτυξη, καθώς και βιταμινών Α, D και Ε.

Κράκερ ολικής άλεσης

Τα κράκερ, ανάλογα με τα άλευρα που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών και υδατανθράκων προσφέροντας στον οργανισμό ενέργεια, προάγοντας παράλληλα την καλή λειτουργία του εντέρου. Συνδυάζονται ευχάριστα με τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη όπως είναι τα τυριά. Επιλέξτε τυριά χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, ανάλατο και κράκερ χωρίς προσθήκη αλατιού, μειώνοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο το «κρυφό» αλάτι στη διατροφή σας, προλαμβάνοντας ασθένειες όπως η υπέρταση.

Η διατροφική αξία του τυριού ρικότα

Το τυρί ρικότα αποτελεί μια από τις πιο πλούσιες πηγές ασβεστίου που ευθύνεται για την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, καθώς τα 100 γρ περιέχουν 257 mg ασβεστίου, δηλαδή τη διπλάσια ποσότητα σε σχέση με το γάλα. Eπίσης είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, περιέχει σημαντική ποσότητα σε βιταμίνη Α, σελήνιο και μικρότερες ποσότητες σε ριβοφλαβίνη, ψευδάργυρο, φώσφορο και βιταμίνη Β12. Όσο αφορά το μασκαρπόνε, πρόκειται για ένα ιταλικό τυρί πλούσιο σε λιπαρά (κυρίως κορεσμένα) αφού παρασκευάζεται από κρέμα γάλακτος η οποία πήζει με την προσθήκη χυμού από λεμόνι ή ξίδι.

Συνοψίζοντας λοιπόν θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό τσιζκέικ που συνδυάζει τροφές πλούσιες κυρίως σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και ω3 λιπαρά οξέα ευνοώντας την πνευματική σας διαύγεια, την υγεία της καρδιάς καθώς και τα κόκκαλά σας. Ας μην ξεχνάμε πως σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής συμπεριλαμβάνεται και η φυσική δραστηριότητα η οποία προάγει νου και σώμα υγιές. Εξισορροπήστε τις 278 θερμίδες του τζισκέικ προσθέτοντας στη μέρα σας ένα χαλαρό περπάτημα στην εξοχή.

Πηγή: mednutrition.gr